سوال - دیدن فیلم و عکس هاى مبتذل چه حکمى دارد؟

جواب : دیدن فیلم تصویرهاى مبتذل براى نوع انسان ها موجب آسیب هاى فراوان روحى و روانى شده و سلامت فرد و جامعه را به خطرى مى اندازد.
نوع انسان ها به داشتن زندگى
ب
دور از اضطراب , هیجان نیازمند هستند اگرپرده هاى اخلاق به کنار رود, تندبادهاى گناه و ابتذال , سرمایه هاى انسان را به تاراج خواهد برد. کدام انسان اخلاق گرا و آبرومند حاضر مى شود با دیدن فیلم هاى مهیج و هوس برانگیز سلامت خود را به خطر انداخته و شهوت هاى خفته را بیدار کند؟ و چون ارضاى شهوت از راه صحیح نخواهد بود, به اضطراب و دل بستگى هاى کاذب تبدیل مى شود و از آن پس چنین آدمى که اینک دل در گرو سکس بسته است , نمى تواند خواب و خیال راحتى داشته باشد.اگر داراى خانواده باشد, زمینه هاى انحراف در آن رشد مى کند. جامعهء سالم ثمرهء تقید و تعهد اخلاقى ومذهبى است .
در این باب مراجع عالى قدر فتاواى روشنى دارند که نظر به فیلم ویدیویى مبتذل حرام است که به بعضى اشاره مى شود:
1
- استفاده از فیلم هاى مستهجن و ماهواره اى چگونه است ؟
جواب ) استفاده از فیلم هاى فوق که به منظور انحراف تدارک دیده شده , جایز نیست ().
(پـاورقى 1. آیة الله فاضل لنکرانى , استفتاءات , ج 1 ص 485 سوال 1729
2 -
خرید و فروش و نگه دارى عکس هاى مبتذل حرام است و باید آن ها رااز بین برد(). اسلام , دین تسلیم شدن نسبت به اوامر پروردگار و گردن کشیدن در برابر هواى نفس است و دیدن تصاویر و فیلم هایى که با شئون انسانى مغایرت دارد, نتیجه اى جز تعلق خاطرى که آسایش برانداز و اضطراب آور باشد, ندارد. زیرا نفس امّاره اشتهایى سیرى ناپذیر دارد و اگر افسارش رها شود, قابل کنترل نخواهد بود. چشم هایى که به دیدن تصاویر غیر شرعى واخلاقى عادت کند, همیشه باز و طمع کارانه و جسارت مند خواهد شد, چشمى که دل بستگى مادى پیدا کند, به حریم شکنى رو مى آورد.

(پـاورقى 2. احکام روابط زن و مرد, ص 57 برگرفته از فتاواى امام خمینى (س ) وحضرت آیةالله العظمى گلپایگانى و حضرت آیه الله العظمى اراکى .
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد